Kriteeriumid maakleri valimiseks Eestis

  • 4 года назад
  • 7305 Просмотры
  • 6 1
maakler.tallinn

Maakleri kvalifikatsioonitunnistus ei räägi veel tema kutsealastest omadustest ja saavutustest. Nagu ka paljude teiste elukutsete spetsialistidel on ka igal maakleril oma tase. On olemas üksikisikust maaklerid, kes on saanud tunnistuse ja töötavad omal äranägemisel. On olemas suurte kaubamärgiga ettevõtete esindajad, kes teenivad oma staatuse iseorganiseerumise ja asjale kõrge kutsealase lähenemise teel. Nende teenuste maksumus võib ka kaalukalt erineda vahel mitmekordselt.

Kõige loogilisemad valiku kriteeriumid osutuvad ebaõigeteks. Paradoksaalne? Asi on selles, et paljusid maakleri tegevuse näitajaid tuleb vaadata täpselt vastupidiselt.

Töösse kaasatud objektide arv.

Kui Te vaatate teatud maakleri kuulutusi kinnistute müügi kohta ja näete, et neid on ligi 200 tükki, tuleb õigesti aru saada, et inimene ei ole võimeline iseseisvalt 100% hõlmata sellises koguses tööd. Ja see räägib ainult sellest, et ta ei tee täisväärtuslikku tööd iga objektiga ega oma süvenenud infot. Kui Te allkirjastate kokkuleppe just selle maakleriga, siis Teie objekt saab olema tal 201-ne ja lihtsalt kaob ära muude hulka. Vaevalt et see saab olema kvaliteetne töö ja kiire soodne tulemus.

Mida peab omama, teadma ja tegema maakler selleks, et tema tegevus oleks tõhus.

  • Täielik teadlikkus töö juriidilistest aspektidest ja koostööst äriettevõtetega;
  • Kliendibaasi omamine;
  • Isiklike tutvuste omamine või ligipääs infole ettevõtte omanike või töötajate kohta, kes on volitatud manipuleerima ettevõtte objektidega;
  • Ärikinnisvara turu pideva statistika pidamine ja analüüsi teostamine;
  • Müüki või rentimiseks väljapandud objekti kohta täieliku info omamaine;
  • Valmisolek igal ajal reageerima mis tahes muutustele info esitamiseks objekti kohta;
  • Juurdepääsu omamine objektile potentsiaalselt huvitatud isiku visiidiks;
  • Oskus korraldada faktilist tehingut;
  • Läbirääkimistes kommunikatiivsete oskuste omamine maksimaalse tulemuse saavutmiseks enda (büroo) ja kliendi jaoks.

Ja see ei ole kaugeltki täielik nimekiri. Seda võib täiendada oskusega töötada graafiliste veebiredaktoritega, office arvutiprogrammide tundmisega, teadmistega fotovarustuse kasutamise peensustest jne.

Lähtuvalt ülaltoodust, tuleneb veel üks kriteerium — Maakleri spetsialiseerumine

Kui Te näete, et maakleril on müügis erineva otstarbe ja staatusega objektid, tuleb aru saada, et erineva staatusega objektide müügi nüanssid on küllaltki erinevad. Mida kitsam on maakleri spetsialiseerumine, seda kõrgem on tõenäolisus, et ta teeb oma tööd täisvõimsusel.

Kinnisvaraspetsialisti töö regionaalne ulatus

Väga raske on endale ette kujutada, kuidas maakler tuleb välja olukorrast, kui helistab üheaegselt mitu potentsiaalset klienti ja tahavad üle vaadata objekte, mis asuvad kaugetes üksteisest riigi regioonides. Aga, kui nende hulgas on Teie korter või maja? Loomulikult, võib korraldada kohtumisi prioriteedi põhimõttel. Aga kui mitte? Potentsiaalne klient lahkub ja tõenäoline tehing nurjub.

Sellepärast, eelistades ühte või teist maaklerit, valige see, kes ehitab oma tööprotsessi üles antud regioonis.

Maakleri kvalifikatsioon

Uuringud Eesti kinnisvara valdkonnas, puudutavalt maaklerite teenuste kvaliteeti, näitasid, et oma teenuseid pakkuvate spetsialistide tase on väga ebastabiilne. Ei õnnestunud kokku panna keskmist näitajat ühtede gruppide suure erinevuse tõttu teistest. On isikuid, kes omavad kvalifikatsioonitunnistust, võtavad objekte töösse, sõlmivad tehinguid, kuid ei näe selle oma tulevikku. Kinnisvaraturul töötab palju spetsialiste, kes täielikult pühendavad ennast tööle. Nad teavad turgu sügavalt ja pidevalt täiustavad oma teadmisi ja oskusi.

Millist tüüpi maaklerit eelistada, on Teie valik.

Tuntud kaubamärgi nimetus, büroo või eramaakler?

Tuntud kaubamärgi nimetus – see on maine. Eramaakler samuti hindab oma mainet. Kuid vahe nende vahel ikkagi eksisteerib. Kaubamärgi nimetus on seda väärt, selle sõna otseses mõttes. Te ainult kujutage endale ette, milliseid summasid panustatakse firma reklaamile. Peale reklaami eelarvete suurt raha kulutatakse analüütikale – see tervete osakondade töö. Tehakse seda selleks, et kõiges ja igal pool olla esimene, reageerida vähimatelegi turu muutustele ja olla igal ajal valmis kindlustamiseks mis tahes liiki ebameeldivuste eest. Sellepärast kliendi usaldus – see on peamine, ilma selleta kogu epopöa kaotab mõtte.

Arengusse, reklaami ja analüütikasse panustatavatest summadest kujuneb kaubamärgi nimetusega maakleri teenuse hind. Eramaakleri teenused on odavamad kuid mitte kindlasti halvemad. Keda eelistada on Teie valik.

Маклер по недвижимости Игорь Волков